Download Novel Blog Posts

5 NOVEL PALING POPULAR UNTUK SEPANJANG TAHUN 2016

Hi semua, mesti ramai yang tengah dalam mood nak berpuasa ni kan? Bagus, ibadah mulia wajib untuk kita raikan bersama tapi adakah korang benar-benar dah ready. Banyak dugaan yang bakal melanda sepanjang bulan Ramadan ini jadi korang kenalah cekalkan...
by Novel Plus on Jun 2, 2016

NOVEL PILIHAN PEMBACA SEMPENA MENJELANG RAMADAN INI

Tidak beberapa lama sahaja lagi, kita akan berada di dalam bulan penuh kemuliaan iaitu Ramadhan. Bulan yang penuh keberkatan dan kedamaian di mana di ketika inilah kita sesama insan dapat merasakan keakraban sesebuah hubungan melalui tradisi yang diw...
by Novel Plus on May 26, 2016

SELEKSI PILIHAN PEMBACA UNTUK MEI 2016

Sedar tak sedar kita dah pun berada di pertengahan Mei dan beberapa hari sahaja lagi sebelum kita menyambut kedatangan bulan Ramadhan yang diberkati. Hari berganti hari, bulan berganti bulan namun NovelPlus tidak pernah bosan bertungkuus-lumus demi m...
by Novel Plus on May 15, 2016

REVIEW NOVEL: "AKU" MENDEDAHKAN TRAGISNYA HIDUP SEORANG WANITA

Ramai kata waktu muda adalah masa untuk menempuh segalanya. Merasai asam garam kehidupan itu sudah semestinya, namun adakah kita benar-benar sudah bersedia untuk semua itu? Hidup ini penuh dengan warna dan sekiranya baik warnanya itu maka baiklah has...
by Novel Plus on Apr 21, 2016

5 NOVEL PILIHAN PEMBACA YANG MEMINATI KOMEDI ROMANTIS!

Adakah korang jenis yang meminati novel yang romantis sampai bergula rasanya? Kemungkinan korang adalah daripada ribuan peminat novel yang menginginkan jalan cerita yang berkisarkan kisah cinta yang romantik dan melankolik sehingga mengguris perasaan...
by Novel Plus on Mar 21, 2016

NOVELPLUS KINI DI TANGGA PERTAMA GOOGLE PLAY!

Ramai yang pernah berkata bahawa kami tak mampu. Ada juga yang masih skeptikal barangkali dengan kemampuan kami. Namun itu bukanlah perkara yang mampu mematahkan semangat kami. NovelPlus baru sahaja beberapa bulan menebarkan sayap dalam dunia penerbi...
by Novel Plus on Mar 3, 2016

TERBARU FEBRUARY 2016 - "12 BULAN MENCIPTA CINTA"

Baiklah dah hampir beberapa bulan admin tak update pasal cerita terbaru dan juga novel terbaru kini admin terpandang sebuah novel baru yang boleh dikatakan cukup segala rencah dan ragamnya. Dalam penghasilan sesebuah manuskrip yang bermutu, semua itu...
by Novel Plus on Feb 25, 2016

TIPS BERGUNA YANG DISARANKAN BUAT PENULIS NOVEL

Sesetengah orang mempunyai gaya penulisan yang tersendiri ketika menulis. Ada yang telah sedia ada dikurniakan bakat menulis yang hebat sehingga mereka boleh mengarang cerita walaupun baru sahaja di bangku sekolah. Ada juga yang bakat mereka memang d...
by Novel Plus on Feb 21, 2016

"DEMI BAHAGIA INI" - CINTA YANG MERENTASI BENUA

Pernah tak korang membaca novel yang memiliki latar belakang negara luar yang mempunyai pemandangan yang menakjubkan. Malah bukan itu sahaja pertukaran musim yang silih berganti juga turut menghidupkan suasana dalam sesebuah novel yang ingin lari dar...
by Novel Plus on Feb 17, 2016

TERIMA DIA, DUA INSAN BERBEZA MENCARI CINTA

Mesti korang pernah baca atau menonton drams "Suamiku Encik Sotong" kan? Kalau pernah, karya yang lagi satu ini pun tidak kurang hebatnya. Masih mengekalkan plot yang sama dan tema yang sama juga seperti "Suamiku Encik Sotong", karya hasil nukilan Te...
by Novel Plus on Feb 9, 2016

NOVEL SUMMER IN SEOUL KARYA ILANA TAN

NOVEL SUMMER IN SEOUL KARYA ILANA TAN Jung Tae-Woo–penyanyi muda yang terkenal diSeoul muncul kembali setelah empat tahun lamanya menghindari dunia showbiz. “Aku cuma ingin memintamu berfoto denganku sebagai kekasihku,” kata Jung Tae-Wo...

Download Novel Cahaya Bintang

Novel "Cahaya Bintang" merupakan salah satu cerita fiksi yang ditulis oleh Bois, penulis copo yang masih harus banyak belajar. Cerita ini hanyalah sarana untuk mengilustrasikan makna di balik kehidupan semu yang begitu penuh misteri. Perlu anda ketah...
by Membumikan Pendidikan on Jul 4, 2014

இதயத்தை கொண்டு செல்லும் வழியில் இத்தனை பிரச்சினைகளா ..?

by vidhai2virutcham on May 5, 2013

Ebook Karya Sastra

Selesailah sudah mengoleksi karya sastra. Tapi sepertinya butuh lagi. Agar semakin banyak maka harus rajin mencari. Sobat sekalian tidak usah repot mencari karya sastra baik terjemahan maupun karya lokal. Pada kesempatan ini saya sediakan beberapa li...
by Pusat Semangat on Dec 6, 2012
Close