Novelplus Blog Posts

KEGILAAN POKEMON GO SEMAKIN MEMUNCAK DI MALAYSIA

Pokemon Go yang digilai ramaiSalam sejahtera,Admin minta maaf banyak-banyak kerana sering menghilangkan diri tanpa dapat dikesan selama ini. Maklumlah sedang sibuk mengumpul manuskrip-manuskrip yang telah dihantar kepada kami semenjak mingu lepas lag...
by Novel Plus on Aug 9, 2016

NOVELPLUS MERAIKAN HERO-HERO NOVEL DENGAN PROMOSI "SEKALI AKU JATUH CINTA"

Promosi "Sekali Aku Jatuh Cinta"Hi Semua,Seronoknya bertemu semula dengan Novelicious yang tegar ini! Kami tahu korang semua tentu sudah tidak sabar menantikan update terbaru daripada team NovelPlus kan? Jangan risau kerana sebenarnya kami ada banyak...
by Novel Plus on Aug 2, 2016

NOVELPLUS MERAIKAN TEMA "TIADA NOKTAH CINTA" PADA MINGGU INI DENGAN NOVEL ROMANTIK TERBAIK!

Promosi "Tiada Noktah Cinta" di NovelPlusSempena hari Rabu yang indah ini, admin nak memulis semula disebabkan terlalu lama idea ini tertangguh sampai dah bersawang blog. Kasihan kepada para followers yang ingin tahu apakah update terbaru dari NovelP...
by Novel Plus on Jul 27, 2016

LANGKAH-LANGKAH UNTUK NOVEL ANDA DI SIARKAN DI NOVELPLUS

Assalamualaikum semua,Apa khabar korang semua pada pagi Jumaat yang penuh keberkahan. Kebetulan kita masih lagi berada dalam bulan Syawal yang mulia ini jadi masih belum terlambat rasanya untuk admin ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua no...
by Novel Plus on Jul 15, 2016

5 PERKARA MENARIK YANG BAKAL BERLAKU RAYA TAHUN INI

Selang beberapa minggu lagi, umat Islam seluruh dunia akan mula bergembira menyambut kedatangan bulan Syawal demi meraikan hari lebaran yang sangat dinantikan setelah genap sebulan berpuasa menahan lapar dan dahaga. Kemeriahannya juga sudah semakin d...
by Novel Plus on Jun 21, 2016

6 TIPS MENARIK DALAM MENGHARUNGI RAMADAN SECARA SIHAT

Salam sejahtera semua,Admin dah agak korang mesti sedang mengelamun walaupun kerja korang dah bertimbun atas meja kan? Tak perlu risau, chill la lagipun dah dekat waktu lunch apa yang korang nak risau sangat? Tapi bulan Ramadan ni kita tidak digalakk...
by Novel Plus on Jun 15, 2016

NOVEL-NOVEL MENARIK MENEMANI ANDA SEPANJANG BULAN RAMADAN INI

Alhamdulillah,Syukur dipanjatkan kepada Tuhan kerana kita masih lagi dibenarkan bernafas di bumi bertuah Malaysia ini dan berada di dalam bulan yang penuh keberkatan ini iaitu Ramadan. Admin juga cukup berbangga kerana novelis-novelis sekalian memanf...
by Novel Plus on Jun 8, 2016

5 NOVEL PALING POPULAR UNTUK SEPANJANG TAHUN 2016

Hi semua, mesti ramai yang tengah dalam mood nak berpuasa ni kan? Bagus, ibadah mulia wajib untuk kita raikan bersama tapi adakah korang benar-benar dah ready. Banyak dugaan yang bakal melanda sepanjang bulan Ramadan ini jadi korang kenalah cekalkan...
by Novel Plus on Jun 2, 2016

NOVEL PILIHAN PEMBACA SEMPENA MENJELANG RAMADAN INI

Tidak beberapa lama sahaja lagi, kita akan berada di dalam bulan penuh kemuliaan iaitu Ramadhan. Bulan yang penuh keberkatan dan kedamaian di mana di ketika inilah kita sesama insan dapat merasakan keakraban sesebuah hubungan melalui tradisi yang diw...
by Novel Plus on May 26, 2016

SELEKSI PILIHAN PEMBACA UNTUK MEI 2016

Sedar tak sedar kita dah pun berada di pertengahan Mei dan beberapa hari sahaja lagi sebelum kita menyambut kedatangan bulan Ramadhan yang diberkati. Hari berganti hari, bulan berganti bulan namun NovelPlus tidak pernah bosan bertungkuus-lumus demi m...
by Novel Plus on May 15, 2016

REVIEW NOVEL: "JODOH TERPAKSA CINTA MERELA" ADAKAH CINTA HANYA SEKADAR SANDARAN

Dah lama juga admin tak ada buat review novel berkenaan novel-novel terbaru yang bertimbun-timbun datang di NovelPlus. Jangan risau sebab admin sedaya upaya cuba untuk memberikan korang yang terbaik hanya di NovelPlus. Maaflah kalau admin keciciran m...
by Novel Plus on May 6, 2016

IN LOVE WITH A FIRST WORD - REVOLUSI PENULISAN BERASASKAN TEMA KPOP

Dewasa ini , semakin banyak wujud penulisan yang berorientasikan budaya KPop dan tidak kurang juga wujud fanfic yang berleluasa membabitkan kumpulan-kumpulan Kpop terkenal. Namun mampukah ini membantu menaikkan mutu penulisan tempatan yang ketika ini...
by Novel Plus on Apr 25, 2016

DUA KISAH MENARIK MELALUI DUA NOVEL HEBAT "THORN" DAN "COLOR"!

Penulis muda masa kini tidak pernah mengecewakan acapkali bila mereka menggungguli bidang penulisan. Nilai kreativiti yang dihasilkan mereka jarang sekali menghampakan pembaca kerana mereka sering tampil dengan karya yang cukup menarik dan kreatif ma...
by Novel Plus on Apr 13, 2016

"CINTAI AKU KERNA CINTA" MEMBERIKAN INSPIRASI KEPADA SEMUA PEMBACA

Bukan sekali admin dihidangkan dengan kisah sebegini, namun ia seringkali dijadikan cerita kerana ia adalah hakikat sebenar mentaliti masyarakat Melayu kini yang begitu memandang kesempurnaan dan kecantikan semata-mata. Tidak kurang dengan menghulurk...
by Novel Plus on Apr 6, 2016

5 NOVEL PILIHAN PEMBACA YANG MEMINATI KOMEDI ROMANTIS!

Adakah korang jenis yang meminati novel yang romantis sampai bergula rasanya? Kemungkinan korang adalah daripada ribuan peminat novel yang menginginkan jalan cerita yang berkisarkan kisah cinta yang romantik dan melankolik sehingga mengguris perasaan...
by Novel Plus on Mar 21, 2016

TAK KENAL ERTI PUTUS ASA, USAHA HWANG CHI-YEUL TIDAK SIA-SIA!

Ramai yang tidak mengenai penyanyi muda yang berasal dari Korea ini iaitu Hwang Chi-yeol. Beliau dilahirkan pada tanggal 3 Disember 1982 di Gumi, Gyeongsang Utara, Korea Selatan. Chi-yeul bermula menglibatkan diri dalam bidang seni pada tahun 2007 ya...
by Novel Plus on Mar 15, 2016

NOVELPLUS KINI DI TANGGA PERTAMA GOOGLE PLAY!

Ramai yang pernah berkata bahawa kami tak mampu. Ada juga yang masih skeptikal barangkali dengan kemampuan kami. Namun itu bukanlah perkara yang mampu mematahkan semangat kami. NovelPlus baru sahaja beberapa bulan menebarkan sayap dalam dunia penerbi...
by Novel Plus on Mar 3, 2016

AKU SUDAH JATUH CINTA, ADA MAKSUD YANG TERSIRAT

Memang benar cinta itu cukup mengasyikkan. Cinta juga boleh membuatkan kita gelisah setiap masa. Cinta juga tidak kurang mampu membuat kita menderita seketika. Sesungguhnya cinta itu mempunyai pelbagai rasa sama juga bila kita minum di Starbuck, ada...
by Novel Plus on Feb 28, 2016

TERBARU FEBRUARY 2016 - "12 BULAN MENCIPTA CINTA"

Baiklah dah hampir beberapa bulan admin tak update pasal cerita terbaru dan juga novel terbaru kini admin terpandang sebuah novel baru yang boleh dikatakan cukup segala rencah dan ragamnya. Dalam penghasilan sesebuah manuskrip yang bermutu, semua itu...
by Novel Plus on Feb 25, 2016

TIPS SEBELUM MULA MENULIS NOVEL

Mungkin korang pernah mengalami pengalaman ketika memulakan langkah di dalam bidang penulisan ini. Pada mulanya, korang menyangka perjalanan seorang penulis itu sangat mudah, jika tahu menulis tentulah lebih mudah kariernya namun segalanya tidak sein...
by Novel Plus on Feb 23, 2016
Close