Rencana Blog Posts

Israel Larang Wartawan Rilis Jumlah Korban Tentara yang Tewas

Israel Larang Wartawan Rilis Jumlah Korban Tentara yang Tewas – Harian zionis, Yediot Aharonot edisi hari ini, merilis 6 foto serdadu zionis yang tewas dalam bentrokan senjata dengan perlawanan Palestina di Gaza. Pukulan baru dan sengit dialami...
by Apaan tuh (dot) Com on Jul 20, 2014

AHM Tidak Punya Rencana Masukkan CB250F Ke Indonesia, Yakin? Bagaimana Kalau Kondisi Ini Terjadi?

Rideralam.com – Ketika Honda Amerika merilis CB300F, sontak di tanah air harapan untuk melihat AHM memasukkan naked bike itu muncul. Apalagi beberapa hari kemudian saat Honda Jepang juga merilis CB250F harapan makin kuat. Sebab kedua motor tadi...
by rideralam | blog è Karis on Jul 16, 2014

Israel Teruskan Serangan ke Palestina & Gaza Dan disetujui Oleh Amerika

Israel Teruskan Serangan ke Palestina & Gaza Dan disetujui Oleh Amerika – Serangan Israel ke Jalur Gaza rupanya mendapatkan dukungan dari Amerika Serikat. Hal tersebut secara tersirat terungkap dari juru bicara Gedung Putih, Josh Earnest di...
by Apaan tuh (dot) Com on Jul 10, 2014

Wang Zakat Berjuta Ringgit, Orang Miskin Hidup Melarat

Betul kata orang, kebanyakan rakyat di negara ini, kalau ada sesuatu isu cepat saja memberi ulasan dalam media sosial. Sedap-sedap saja menyalahkan semua pihak yang terlibat dalam isu itu, kecuali diri sendiri. Mengambil kes remaja orang kurang u...
by Sentiasa Panas on Jul 2, 2014

Perisik M15 Menyamar Mualaf Bunuh Pemimpin Tertinggi Al-Qaeda

Pada pandangan ‘sau­daranya’ yang ekstrem, dia adalah orang putih yang baru memeluk agama Islam dan bersemangat melakukan jihad. Morten menyamar dan membunuh pemimpin utama Al-Qaeda, Awlaki. Hakikatnya, Morten Storm adalah perisik M15 dala...
by Sentiasa Panas on Jun 27, 2014

6 Alasan Minggu Sore Rasanya Gak Enak

Kan ada yang bilang I hate Monday, tapi sebenernya sebelum kamu benci hari Senin, ada hari Minggu yang layak dibenci terlebih dahulu, apalagi Minggu sore. Walaupun masih menyandang gelar hari libur, Minggu sebenernya menyimpan banyak hal malesin yang...
by Apaan tuh (dot) Com on Jun 15, 2014

Memahami Rencana Tuhan Dalam Kehidupan

Perasaan sedih, merasa kehilangan, merasa bersalah, merasa menyesal merupakan kumpulan perasaan hati yang dialami oleh siapa saja ketika kehilangan kekasih hatinya. Kekasih hati dalam hal ini tidak hanya terbatas pada kehilangan seorang pacar atau sa...

Jasa Desain Rumah di Makassar

seribuji menawarkan jasa pembuatan desain bangunan lengkap dengan RAB (Rencana Anggaran Biaya) khusus untuk wilayah makassar . Pembuatan desain dilakukan setelah bertemu dengan klien dan mengetahui desain yang diinginkan oleh klien.harga yang kami pa...
by seribu on May 25, 2014

Rencana Tuhan Indah Pada Waktunya

Siang itu, di ruang kelas 1 SD, waktunya pelajaran menggambar. Semua anak-anak diberikan kebebasan oleh guru mereka untuk menggambar tentang apa saja. Segera mereka pun sudah sibuk dengan crayon dan buku gambar yang ada di hadapan mereka. Setelah pel...

[Tarik Uang Tunai Jaringan ATM Bank] Dunia Perbankan Indonesia Menyambut Pasar Bebas Masyarakat Ekonomi ASEAN

Pasar bebas ASEAN adalah sebuah keniscayaan. Masyarakat Ekonomi ASEAN (MEA) di bidang keuangan dan perbankan akan berlaku pada tahun 2020. Sanggupkah Indonesia bersaing langsung menghadapi gempuran layanan keuangan dan perbankan dari negara tetangga?

Jejaka Metroseksual Bukan 'Homoseksual'

“Ish tak nak lah aku dengan dia. Kau tengok rambut dan pemakaian dia, bergaya sakan sampai kalah aku. ‘Confirm’ dia tu sesuatu!”. Itu yang acap kali kita dengar daripada kawan perempuan atau gadis yang mudah jatuh hukum terhadap lelaki yang m...
by Sentiasa Panas on May 2, 2014

Penyusunan Rencana Usaha

Job Reference Penyusunan Rencana UsahaIV. Penyusunan Rencana Usaha 1. Definisi Rencana Usaha dan Manfaat Rencana Usaha 2. Informasi yang dibutuhkan 3. Internet sebagai Sumber Informasi 4. Pembuatan Rencana Usaha...
by Loker Gresik on Apr 27, 2014

Hakikat Karpal Singh, Di Sanjung Atau Di Kutuk?

Kematian Karpal Singh adalah satu rahmat atau satu kerugian kepada ummat Islam? Benar nampak tidak sopan apabila kita meraikan kematian Karpal Singh padahal keluarganya sedang dirundung pilu dan sebak. Benar kita perlu ikut cara Rasulullah SAW...
by Sentiasa Panas on Apr 23, 2014

Pulau Diego Garcia, Rakyatnya Dihalau AS dan British!

Bermula tahun 1967, setiap orang Chagos yang meninggalkan Pulau Diego Garcia untuk rawatan perubatan atau bercuti di Mauritius, tidak lagi dibenarkan pulang ke tanah air mereka. Tanpa ditemani keluarga atau harta benda, penduduk asal pulau yang t...
by Sentiasa Panas on Apr 18, 2014

Kisah Super Kiasu Masyarakat Cina Hong Kong

Dalam usaha untuk menghalang rakyat Hong Kong daripada mengejek dan melemparkan kata-kata kesat kepada pelancong dari Tanah Besar China, kerajaannya baru-baru ini mempertimbangkan mengubah beberapa undang-undang demi mencegah perkara jelek itu. P...
by Sentiasa Panas on Apr 10, 2014

Baghdad Bandar Raya Paling Teruk Di Dunia

Pada awal tahun 1970-an, bandar Baghdad telah diangkat sebagai bandar model kepada dunia Arab. Namun kini, selepas sedekad tercetusnya konflik yang tidak berkesudahan, bandar tersebut digelar sebagai bandar paling teruk di dunia. Menurut kaji se...
by Sentiasa Panas on Apr 8, 2014

Ini Rencana Valentino Rossi Setelah Pensiun

RiderAlam.com – GP Qatar lalu menyajikan sebuah duel hebat antara dua pembalap beda generasi. Marc Marquez mewakili the young guns generasi masa kini bertarung habis-habisan dengan generasi lawas pada sosok Valentino Rossi. Walau termasuk kateg...
by rideralam | blog è Karis on Apr 6, 2014

Adakah Anda Memiliki 6 Ciri-ciri Seorang Jutawan?

Menurut Dr Thomas Stanley melalui penyelidikannya di dalam buku 'The Millionaire’s Mind', untuk menjadi seorang jutawan, bukan saja memerlukan ciri-ciri seperti hebat berniaga, mengetahui segala teknik dan strategi berunding atau sempurna dalam mem...
by Sentiasa Panas on Apr 5, 2014

MH370: Apa Salah Rakyat Malaysia?

Ketika media dan warga siber China secara agresif menyelar kerajaan Malaysia kerana tidak puas hati dengan cara mengendali siasatan kehilangan penerbangan MH370, ramai rakyat negara ini bangkit mempertahankan negara mereka. Anggota keluarga penum...
by Sentiasa Panas on Apr 4, 2014

MH370: Bersekongkol Dengan Fitnah Media Barat

MH370 adalah satu kejadian tragik, memilukan hati dan traumatik selama-lamanya akan terbuku dalam sejarah penerbangan. Rakyat Malaysia mendoakan keselamatan penumpang MH370. Kejadian yang tidak pernah dijangka akan berlaku kerana ia belum pernah...
by Sentiasa Panas on Apr 3, 2014
Close