Muhd_Akmal Profile

Ameer Hamzah

Join Date:
2012-11-21

About
I am a part-time blogger, love all types of music, love to travels a lot. Simple person.
My Social profiles

Blogs Owned

1. Kisah Seorang Pengembara Jalanan

Blog tentang kehidupan, isu semasa, pendapat dan hiburan

Latest Blog Posts

  • Tindakan Wanita di Sibu Jadi 'Polis Trafik' Sukarela Dapat Pujian
    on Jan 24, 2015
    SIBU: Tindakan seorang wanita yang membantu mengawal trafik setelah lampu isyarat yang sepatutnya mengawal lalu lintas tidak berfungsi mendapat pujian dari Adun Dudon, Yap Hoi Liong.Yap berkata dia kagum dengan tindakan wanita itu secara sukarela tam...
  • Siapa yang ganggu hatimu? Siapa yang rampas cintamu?
    on Jan 23, 2015
    Siapa yang sedang kau sayang? Siapa yang sedang kau buru?Kadang-kadang aku rasa isteri orang bergaduh dengan suaminya sebab aku. Padahal aku tak buat apa-apa pun. Aku hanya cari rezeki. Tapi seronoknya juga, sebab orang perempuan pun penah buat macam...
  • Bukan semua lelaki tertarik kepada perempuan kerana syahwat
    on Jan 21, 2015
    Acapkali perempuan mengaitkan perasaan suka atau sayang seorang lelaki terhadap diri mereka adalah berkaitan dengan soal nafsu. Pada aku perkara ini tidak benar langsung, dan boleh jadi seseorang lelaki membenci seseorang perempuan walaupun dalam mas...
  • Nyanyian Caliph Busker amat terkesan di hati
    on Jan 20, 2015
    Pertama kali tatkala melihat bukan Aweera yang menyanyi dan semasa mendengar intro lagu, aku seperti keliru seketika. Akal fikiran manusia biasa aku pantas menghukum lagu ini ala-ala lagu biasa oleh penyanyi biasa.Tiba saat chorus. Suasana pentas men...
  • VIDEO KUCING SELAMATKAN BAYI DARI KESEJUKAN
    on Jan 18, 2015
    ...
  • Sila pertahankan KPOP selagi berdaya
    on Jan 13, 2015
    Aku tak faham le ngan orang perempuan. Kuat sangat berdolak-dalik. Bila kite mengutuk perbuatan tersebut, dikaitkan pula dengan artis-artis di dalam filem lakonan. Nak sangat pertahankan KPOP walaupun dah terang-terang bersalah dalam hal ni. KPOP yan...
  • Kalau Malaysia kena bala, orang perempuan la punye pasal.
    on Jan 11, 2015
    Tak cukup dengan bogel sana, telanjang sini (pakai tudung tapi pakai ketat), sekarang ni pakai tudung tapi buat perangai tak senonoh.Patut la perempuan ramai masuk neraka. Banyak buat dose. Tak gitu??
  • Perempuan selalu kena kutuk sebab tak pakai tudung
    on Jan 10, 2015
    Kesian tul orang pempuan. Selalu kene bahan. Tau tak ape perasan aku? Aku suke....hahahaBerkesan kah teguran kalau kuat melawan?Berkesan kah nasihat kalau diejek kembali?fikir la sendiri . Ade akal..Kebetulan aku pun tak bape suke ngan perangai orang...
  • Mengapa orang perempuan mudah pengsan apabila terima berita yang mengejutkan
    on Jan 10, 2015
    Aku pun tak reti sangat nak explain dari sudut saintifik. Sikit-sikit boleh lah...Aku rase ni ade kaitan dengan sistem badan orang perempuan tu sendiri. Sistem badan akan 'shut down' tak silap aku sebab tekanan darah ke otak rendah daripada tekanan n...
  • Perempuan selalu kena kutuk sebab tak pakai tudung
    on Jan 10, 2015
    Kesian tul orang pempuan. Selalu kene bahan. Tau tak ape perasan aku? Aku suke....hahahaBerkesan kah teguran kalau kuat melawan?Berkesan kah nasihat kalau diejek kembali?fikir la sendiri . Ade akal..Kebetulan aku pun tak bape suke ngan perangai orang...
  • Nelayan dapat kacip pinang emas kerana tuah bela kucing yang dijumpainya
    on Jan 9, 2015
    Zulkipli menunjukkan barang berharga yang ditemuinya sambil meriba Miow.< 1 / 2 >ROMPIN – Seorang nelayan yang tinggal di Kampung Perepat, di sini, tidak menyangka keputusannya memelihara seekor anak kucing yang dijumpai d...
  • Bukti kebesaran Allah yang berlaku selepas musibah banjir di Temerloh
    on Jan 9, 2015
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------...
  • Rumah Yang Ingin Dijual Ini Nampak Biasa-Biasa Saja Dari Luaran,Tetapi Korang Pasti Ternganga Apabila Melangkah Masuk Kedalamnya
    on Jan 9, 2015
    Di Sweeden ada sebuah rumah yang sedang di jual, ianya lebih sesuai jika anda adalah salah seorang peminat kepada cerita Alien vs Predator kerana di dalam rumah ini,,, di bina khas nampak seakan 'kubu'nya. Memang cool !!!!!!!!!!!!!
  • Rumah Yang Ingin Dijual Ini Nampak Biasa-Biasa Saja Dari Luaran,Tetapi Korang Pasti Ternganga Apabila Melangkah Masuk Kedalamnya
    on Jan 9, 2015
    Di Sweeden ada sebuah rumah yang sedang di jual, ianya lebih sesuai jika anda adalah salah seorang peminat kepada cerita Alien vs Predator kerana di dalam rumah ini,,, di bina khas nampak seakan 'kubu'nya. Memang cool !!!!!!!!!!!!!
  • Nelayan dapat kacip pinang emas kerana tuah bela kucing yang dijumpainya
    on Jan 9, 2015
    Zulkipli menunjukkan barang berharga yang ditemuinya sambil meriba Miow.< 1 / 2 >ROMPIN – Seorang nelayan yang tinggal di Kampung Perepat, di sini, tidak menyangka keputusannya memelihara seekor anak kucing yang dijumpai d...
  • Bukti kebesaran Allah yang berlaku selepas musibah banjir di Temerloh
    on Jan 9, 2015
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------...
  • Intan...Ku kesepian....
    on Jan 1, 2015
    Baru aku faham maksud tajuk lagu ni. Dari kecik dengar tak pernah faham. Sekarang baru faham. Cara sebutannya kena 'pause' beberapa second sebelum sambung 'phrase' kedua. Intan (merujuk kepada kekasih) dan 'ku kesepian' (ayat penyata).Dulu aku ingat...
  • Intan...Ku kesepian....
    on Jan 1, 2015
    Baru aku faham maksud tajuk lagu ni. Dari kecik dengar tak pernah faham. Sekarang baru faham. Cara sebutannya kena 'pause' beberapa second sebelum sambung 'phrase' kedua. Intan (merujuk kepada kekasih) dan 'ku kesepian' (ayat penyata).Dulu aku ingat...
  • Pesawat AirAsia dari Surabaya ke Singapura dilaporkan hilang
    on Dec 28, 2014
    Pesawat AirAsia AWQ 8501 dari Bandara Juanda Surabaya ke Singapura yang membawa 155 penumpang terputus hubungan pagi ini, menurut media Indonesia.Menurut laporan Detik.com, pesawat itu yang berangkat pada 5.20 pagi Waktu Indonesia Barat, dilaporkan h...
  • Pesawat AirAsia dari Surabaya ke Singapura dilaporkan hilang
    on Dec 28, 2014
    Pesawat AirAsia AWQ 8501 dari Bandara Juanda Surabaya ke Singapura yang membawa 155 penumpang terputus hubungan pagi ini, menurut media Indonesia.Menurut laporan Detik.com, pesawat itu yang berangkat pada 5.20 pagi Waktu Indonesia Barat, dilaporkan h...
1
Blogs
0
Followers
0
Following
Loading Comments...

My Wall

{ds_PageTotalItemCount} commentcomments
{pvComments::date}
{pvComments::comment}

Post a Comment

Log in or Register to place a comment

Close