Muhd_Akmal Profile

Ameer Hamzah

Join Date:
2012-11-21

About
I am a part-time blogger, love all types of music, love to travels a lot. Simple person.
My Social profiles

Blogs Owned

1. Kisah Seorang Pengembara Jalanan

Blog tentang kehidupan, isu semasa, pendapat dan hiburan

Latest Blog Posts

  • Buktikan kepadaku bahawa aku salah
    on Feb 25, 2015
    Aku pun tak suka selalu berfikiran negatif. Tetapi, untuk selalu ceria dan juga 'memberi' berbanding 'menerima' , pada aku jarang membuahkan hasil atau juga mendatangkan banyak manfaat. Ada tetapi macam tak banyak. Jadi pada aku, semua itu tak berapa...
  • Aku terus mensyukuri semalam berbanding hari ini
    on Feb 25, 2015
    Sejujurnya aku terus mensyukuri dan merindui setiap hari yang berlalu berbanding hari ini. Buktinya, aku selalu merindui saat remaja aku. Kerana waktu remaja dulu, aku kesunyian. Sehingga sekarang, aku juga masih kesunyian, dan kesepian.Bila dah menj...
  • GIVEAWAY WANG TUNAI RM50 UNTUK SEORANG PEMENANG DALAM LINGKUNGAN 300-500 FOLLOWER SAHAJA
    on Feb 25, 2015
    UPDATE : 25 FEBRUARI 2015 Tahniah kepada pemenang giveaway terdahulu iaitu Puan Glory Jane dari blog pleaselovemeunconditionally.blogspot.com.Untuk Giveaway kali ini, format yang sama akan digunakan sama seperti giveaway terdahulu iaitu :1 ) Seorang...
  • Aku lebih berusia dari mereka
    on Feb 25, 2015
    Zizan Razak, Johan Raja Lawak, Imam Muda Asyraf, Pierre Andre, Syamsul Yusof, Shuib dan Jep Sepahtu dan beberapa lagi yang sebaya dengan mereka, aku lebih berusia dari mereka semua. Tapi kalau aku berdiri di kalangan diorang, budak umur 6 tahun akan...
  • Sepi Dalam Penantian
    on Feb 25, 2015
    Aku sepi dalam keriuhanDiriku bagaikan jauh terbuangIrama yang berkumandangTak daya mengikiskanKau yang jauh selalu kukenangkanMenyendiri dalam keramaianKerna tak kuasa ku memaksaHatiku telah ku untukkanBuatmu insan yang tersayangBiar saja begini ku...
  • Jangan hina manusia lain kerana dosa yang dilakukan
    on Feb 23, 2015
    Kita selalu dengar perumpamaan tentang jari yang menunding kesalahan orang lain adalah lebih buruk kesalahannya kerana semasa kita menunding kesalahan orang lain, tiga lagi jari (jari hantu, manis dan kelingking) akan menunding kepada diri kita sendi...
  • 2 jenis manusia baik
    on Feb 23, 2015
    Ini cuma kategori manusia baik menurut pendapat aku sendiri. Mungkin ada yang berpendapat ada empat jenis, tujuh, enam puluh dan sebagainya. Terpulang kepada pendapat masing-masing. Dan pendapat aku adalah pendapat peribadi. Tak puas hati, boleh teka...
  • Hormon 'kasih-sayang' yang terdapat dalam diri wanita
    on Feb 23, 2015
    Aku tak pasti sejauh mana kebenaran kenyataan ini. Aku rasa, mungkin hormon tu adalah hormon estrogen. Bukan progesteron. Progesteron cuma terlibat semasa datang bulan dan berkaitan dengan sistem peranakan, ovari dan sebagainya. Mungkin juga lelaki t...
  • Awak jangan risau. Selagi saya ada, saya akan jaga awak.
    on Feb 23, 2015
    Sebenarnya tajuk kat atas takde kene mengene langsung dengan aku. Tajuk ni cume terlintas di fikiran aku dan aku pun buat tajuk untuk entry blog post. Ke, post entry blog? atau post di blog? Ke, semua sekali salah? Hahaha. hentam je la.Mungkin aku se...
  • Kisah suka duka di dalam filem THE LEGENDS OF THE FALL
    on Feb 19, 2015
    Gandingan beberapa pelakon terkenal suatu ketika dahulu seperti Anthony Hopkins dan juga bintang ternama seperti Brad Pitt, Aidan Quinn, Henry Thomas dan Julia Ormond. Anthony Hopkins memegang watak sebagai Sir Colonel William Ludlow. Bapa kepad...
  • Handphone apple 6 murah
    on Feb 19, 2015
    harga handphone terkinilelong handphonesamsung handphonephone price in malaysialatest handphonehandphone pricemobile phone price in malaysialelong phonesony ericsson price in malaysiaphone prices in malaysiahandphonemalaysia phone pricesamsung phone...
  • Bait-bait kata terindah
    on Feb 16, 2015
    Untuk menyayangi, berikan aku sesaat. Untuk mencintai, berikan aku setahun. Tetapi untuk melupakan, selamanya pun belum tentu....
  • Senarai Filem Melayu Yang Bakal Ditayangkan Di Pawagam Untuk Tahun 2015
    on Feb 15, 2015
    JANUARITAJUK : RUMAH PUSAKA DI SIMPANG JALAN Tarikh Tayangan : 01 Januari 2015Genre : Komedi SeramPengarah : Mamat KhalidPelakon : Syuk SYJ, Pekin Ibrahim, Bell Ngasri,Rab Khalid, Jehan Muse, Ahmad Maembong, Fatin SyahirahTerbitan : AriabellaPen...
  • Wedding yang paling menyentuh hatiku
    on Feb 14, 2015
    Actually ending drama ni sedih. Seharum Kenanga. Kalau korang pernah tengok.-Selamat hari kekasih kepada yang menyambut-14/2/2015...
  • Unik dan istimewanya drama dan filem Melayu
    on Feb 14, 2015
    Filem dan drama Melayu penuh dengan nilai ketimuran. Masyarakat di Asia terutamanya di bahagian timur boleh dikatakan mempunyai sifat yang agak pemalu dan 'tertutup'. Jadi tidak hairanlah jika di dalam filem dan drama, kurangnya adegan-adegan intim d...
  • Kini kau bukan lagi teman tariku
    on Feb 13, 2015
    Kini kau bukanlah oh teman tariku dan kau bukan lagi oh teman tangisku. Ku malu miliku dirimu..kasih dengan tabah kau harungi. Maafkan aku...Dan tuhan telah pun membalas segala perbuatan ku. Aku melihat setiap kelahiran, dan aku semakin jauh.Dah ku c...
  • Pakaian sunnah
    on Feb 11, 2015
    Berikut adalah pakaian yang sering dipakai oleh nabi :1)Pakaian yang nabi paling suka ialah kurta(pakaian panjang:jubah).2)Kurta nabi tidak panjang sampai tutup buku lali,tapi separuh betis dan semuanya berlengan panjang,tiada lengan pendek,dan panja...
  • Teori masa yang menakjubkan
    on Feb 10, 2015
    Masa menjadi perlahan apabila kita bergerak dalam kelajuan yang menghampiri halaju cahaya. Masa yang dimaksudkan di sini bukanlah masa seperti waktu yang terdapat di jam, tetapi merangkumi ke semua jenis masa. Seperti usia, keadaan dan sebagainya.Ant...
  • Antara perkataan tersilap Dato' Jalal di Maharaja Lawak 2014
    on Feb 10, 2015
    Perkataannya adalah :Sentiasa = SentiasiMaharaja Lawak = Maharaja LewakIni diakui sendiri oleh beliau. Walaubagaimanapun ianya adalah perkara biasa. Sedangkan lidah lagi terbelit.
  • LIVE STREAMING MAHARAJA LAWAK MEGA 2014 2015
    on Feb 10, 2015
    Link live streaming Maharaja Lawak Mega 2015 ini disediakan oleh Pencuri Movie. Anda juga boleh memuat turun filem-filem terbaru di website pencuri movieDISINI.untuk saksikan maharaja lawak mega online klik link dibawah. Cuba mana-mana link...
1
Blogs
0
Followers
0
Following
Loading Comments...

My Wall

{ds_PageTotalItemCount} commentcomments
{pvComments::date}
{pvComments::comment}

Post a Comment

Log in or Register to place a comment

Close