Muhd_Akmal Profile

Ameer Hamzah

Join Date:
2012-11-21

About
I am a part-time blogger, love all types of music, love to travels a lot. Simple person.
My Social profiles

Blogs Owned

1. Kisah Seorang Pengembara Jalanan

Blog tentang kehidupan, isu semasa, pendapat dan hiburan

Latest Blog Posts

  • Benarkah lelaki kuat curang?
    on Aug 2, 2015
    Masih terngiang-ngiang di telinga aku, seorang pemanggil menelefon sebuah stesyen radio dalam tahun 2005. Pemanggil tersebut adalah seorang wanita. Ketika itu tajuk perbincangan yang dibincangkan secara tepat memang aku tak ingat, tapi yang pasti ada...
  • Mengapa manusia memerlukan agama
    on Jul 28, 2015
    Sifat manusia yang sering 'berharap' menyebabkan kita memerlukan kepada agama.Manusia berharap kepada suatu 'kuasa' yang dapat menolong mereka untuk mengubah sesuatu keadaan atau pun nasib.Istilah lain selain dari berharap adalah 'berdoa'.Maka dengan...
  • Akhirnya aku tak jadi tidur hotel lepas jumpe sorang pempuan mat salih
    on Jul 26, 2015
    TAjuk macam gempak je...hehe...jangan ingat yang tak senonoh dah le...please...Kisahnye mase aku naik feri menuju ke pulau tadi, bile feri sampai je kat jeti  . Tetibe sorang ppuan mat salih datang dekat tingkap belakang kete aku yang kebetulan...
  • [VIDEO] Keputusan Malaysia VS Liverpool (1-1) 24 Julai 2015
    on Jul 24, 2015
    Barisan pemain pilihan Malaysia (XI)Mohd Khairul Azhan Mohd Khalid, Vincent Bikana, Mohd Razman Roslan (kapten) (Yong Kuong Yong), Muhammad Zubir Mohd Azmi (NazirulNaim Che Hashim), Thiago Junior de Aquino, Mohamad Nasir Basharuddin (Baddrol Bakhtiar...
  • on Jul 23, 2015
    filem melayu filem melayu online download filem melayu tonton filem melayu filem melayu 2014 filem melayu 2013 filem melayu terbaru drama filem melayu filem melayu download filem melayu klasik filem melayu 2012 fdm2u filem melay...
  • Perempuan pisau cukur dah berkurangan
    on Jul 22, 2015
    Kalau dulu2 perkataan 'pisau cukur' ni memang popular dan selalu dikaitkan dengan orang perempuan. Tapi sekarang, orang perempuan sendiri macam rasa bengang bila dikaitkan dengan harta dan wang. Kata mereka, mereka bukan pandang semua tu.Untuk lebih...
  • filem kita
    on Jul 19, 2015
    filem filem indonesia blue filem download filem melayu filem malaysia filem melayu filem melayu download filem korea filem melayu online filem negara malaysia blue filem malaysia filem mantra video blue filem bangla filem...
  • Contact lens dari Korea
    on Jul 17, 2015
    So, apakah perbezaan contact lens Korea dan contact lens yang dijual di kedai cermin mata?Tempat lain2?? Bukan....ade cermin? Bukan juga...Perbezaan ketara nya adalah dari segi harga. Contact lens dari Korea ni ada yang dijual bawah RM 20. Sementara...
  • Salam aidilfitri semua
    on Jul 17, 2015
    Salam Aidil Mubarak kepada semua. Semoga berbahagia disamping yang tersayang dan selamat kunjung-mengunjungi sesama sanak-saudara.Tahun ni dah masuk tahun keempat aku beraya di kampung halaman aku sendiri secara totally. Sebelum ni aku merantau selam...
  • Sekilas mengenai kitab tajul muluk
    on Jul 16, 2015
    PengenalanTajul Muluk sebuah kitab yang mengandungi 134 sohifah atau bab yang merangkumi segala perkara, sama ada daripada gerak pada tubuh, mendirikan rumah, membuka tanah, mimpi, perubatan lelaki, peredaran air mani wanita, mengalahkan musuh dan se...
  • Sebenarnya aku tak benci perempuan
    on Jul 11, 2015
    Kadang-kadang je aku marah. Bukan selalu. Sebab aku manusia biasa...Ade sorang anak murid aku. Perempuan. Comel sesangat. Suke aku tengok. dia. So, aku bukan la benci perempuan... Dia nak main handset, aku bagi... Tapi cikgu lain yang selalu marah di...
  • Ungkapan yang paling aku tak tahan
    on Jul 10, 2015
    Kipidap, Dongibap, Yukenduit, Jasduit, Dudebes, Bidebes, Yudebesatau...Keep it up, Don't give up, You can do it, Just do it, Do the best, Be the best, You're the best !! Hahahah!!
  • Benarkah ini yang berlaku ketika lelaki dan perempuan bersama
    on Jul 9, 2015
    Dalam kebanyakan masa,  lelaki memang seperti apa yang terdapat di dalam gambar. Mungkin gambar ini cuba menerangkan secara umum. Ini kerana lelaki memang begitu nafsunya.Tapi, boleh jadi juga terbalik. Tapi jarang la sebab perempuan kebiasaanny...
  • Drama Syurga Nur (TV3)
    on Jul 7, 2015 in InfoTaip
    JS Pictures Sdn Bhd akan membawakan drama bersiri terbaharu di slot Akasia TV3 berjudul 'Syurga Nur'. Drama bukan daripada adaptasi novel. Dibawah teraju sutradara Azman Yahya atau lebih dikenali sebagai Jinggo. Menampilkan pelakon baru iaitu Janna N...
  • Telefilem Aku Nak Kahwin Raya Ni
    on Jul 6, 2015 in InfoTaip
    Amar Baharin akan muncul untuk telemovie raya bertajuk Aku Nak Kahwin Raya Ni. Kali ini bergandingan dengan Marsha Milan dan Lia Natalia. Dibawah arahan Dira Abu Zahar. Saksikan mereka pada 7 Syawal nanti di Astro Ria dan Ria HD pada pukul 10 pagi.&n...
  • Mudahnya melihat aurat wanita
    on Jul 6, 2015
    Amat mengejutkan kerana budak zaman sekarang seawal umur 11 tahun telah 'faham' perkataan-perkataan seperti 'seks' dan sebagainya. Tidak keterlaluan juga jika saya katakan bahawa kanak-kanak ini juga sudah pernah melihat adegan-adegan yang tidak sesu...
  • Telefilem Ketupat Lemang (TV3)
    on Jul 6, 2015 in InfoTaip
    Telemovie Ketupat Lemang akan menghiasi pagi hari raya anda pada 1 Syawal nanti. Menampilkan lakonan Faradhiya, Johan As’ari, Zaidi Omar, Dian P.Ramlee, Eunous Madeonus dan adik Wafiy. Ditayangkan pada pukul 10.00 pagi di saluran TV3. Semestinya me...
  • London Has Fallen [Trailer]
    on Jul 6, 2015 in WayangKini
    Sebagai sequel kepada filem aksi Olympus Has Fallen, filem London Has Fallen akan menemui anda penghujung Januari 2016. Sepertimana anda dapat simpulkan dari tajuknya, filem ini berlatar belakangkan London. Kali ini Mike Banning mendedahkan satu...
  • Perempuan pun sakitkan hati lelaki
    on Jul 5, 2015
    Kalau seorang lelaki tu curang sebab dia pernah dicurangi, aku sokong!Tapi kalau sebaliknya, aku no komen...Tapi , ade pempuan juga yang balas balik. Katenye, perempuan lebih malang sebab dianiaya, dizalimi, dirogol .Pade hal dia tak buat salah pun.
  • Antman [Trailer]
    on Jul 5, 2015 in WayangKini
    Dengan baju kebal istimewa yang mempunyai kuasa untuk mengecilkan tetapi menguatkan badan pemakainya, seorang pakar menipu, Scott Lang, adalah Antman dan beliau perlu membantu mentornya, Dr. Hank Pym, untuk menjalankan satu pelan...
1
Blogs
0
Followers
0
Following
Loading Comments...

My Wall

{ds_PageTotalItemCount} commentcomments
{pvComments::date}
{pvComments::comment}

Post a Comment

Log in or Register to place a comment

Close