Muhd_Akmal Profile

Ameer Hamzah

Join Date:
2012-11-21

About
I am a part-time blogger, love all types of music, love to travels a lot. Simple person.
My Social profiles

Blogs Owned

1. Kisah Seorang Pengembara Jalanan

Blog tentang kehidupan, isu semasa, pendapat dan hiburan

Latest Blog Posts

  • Tak pernah sedetik pun saya lupakan awak
    on Aug 13, 2015
    Actually aku dah takde modal nak tulis tentang perkara-perkara yang menyakitkan di hati. Lalu aku bercadang untuk menulis berkenaan kisah yang menggembirakan di hati.Kisahnya bermula apabila pertama aku lihat dia. Seorang wanita yang memenuhi ke semu...
  • Segalanya telah terungkap
    on Aug 12, 2015
    Aku dah pun tahu. Memang dia tak pernah sukakan aku. Genap 2 tahun 11 hari. Dia cuma mahu aku mengaku bahawa aku sukakannya. Tak lebih dari itu. Aku faham egonya.Lagipun aku dah biasa macam ni. Aku sedar sape aku. Sekarang aku pasang lagu 'Kita terpa...
  • Kalau suami ada perempuan lain, isteri jangan menangis??
    on Aug 12, 2015
    Bapak.....best giler tajuk artikel kat bawah. Macam suruh tak perlu risau terhadap lelaki yang menindas golongan wanita. Kalau korang (perempuan) ade tak setuju ke ape, boleh tunggu dulu. Dengar dulu ape aku cakap sampai habis. Memule aku bace a...
  • Bolehkah kasih sayang dibina semula
    on Aug 11, 2015
    Terluka, dirawat, kembali terluka, dirawat kembali. Mampu kah?Dapat tak korang bayangkan putus cinta berkali-kali dan bercinta pun berkali-kali? Senang atau susah? Ada yang baru sekali putus cinta dah terus kecewa selamanya. Ada yang masih mampu bert...
  • Tahukah anda bahawa saya pun tidak tahu?
    on Aug 10, 2015
    Dikisahkan bahawa terdapat tujuh beradik yang tidak ade kena mengena dengan ultraman ataupun ayah Pin. Mereka bernama Hang Tudiala, Hang Nakpimana, Hang (Tengik, Biaqbetoi, Gokkau, Ghaplah, Ngit) <----boleh darab sendiri guna kaedah matematik. Len...
  • Lelaki bujang lagi ramai dari perempuan bujang
    on Aug 9, 2015
    Membujang sehingga lewat usia. Jika lelaki, ramai yang menggelar 'bujang terlajak' manakala gelaran yang popular untuk wanita pula ialah 'anak dara tua' (andartu). Meskipun ia hanya gelaran digunakan kebanyakan orang tetapi jelas cukup popular tambah...
  • Lagu terbaru beserta lyrics - Swedish House Mafia | Don't You Worry Child
    on Aug 5, 2015
    Ini antara lagu yang bile aku dengar, aku boleh terkenang kembali masa lalu. Korang dengar lah. Tak minat takpe...
  • Benarkah lelaki kuat curang?
    on Aug 2, 2015
    Masih terngiang-ngiang di telinga aku, seorang pemanggil menelefon sebuah stesyen radio dalam tahun 2005. Pemanggil tersebut adalah seorang wanita. Ketika itu tajuk perbincangan yang dibincangkan secara tepat memang aku tak ingat, tapi yang pasti ada...
  • Mengapa manusia memerlukan agama
    on Jul 28, 2015
    Sifat manusia yang sering 'berharap' menyebabkan kita memerlukan kepada agama.Manusia berharap kepada suatu 'kuasa' yang dapat menolong mereka untuk mengubah sesuatu keadaan atau pun nasib.Istilah lain selain dari berharap adalah 'berdoa'.Maka dengan...
  • Akhirnya aku tak jadi tidur hotel lepas jumpe sorang pempuan mat salih
    on Jul 26, 2015
    TAjuk macam gempak je...hehe...jangan ingat yang tak senonoh dah le...please...Kisahnye mase aku naik feri menuju ke pulau tadi, bile feri sampai je kat jeti  . Tetibe sorang ppuan mat salih datang dekat tingkap belakang kete aku yang kebetulan...
  • [VIDEO] Keputusan Malaysia VS Liverpool (1-1) 24 Julai 2015
    on Jul 24, 2015
    Barisan pemain pilihan Malaysia (XI)Mohd Khairul Azhan Mohd Khalid, Vincent Bikana, Mohd Razman Roslan (kapten) (Yong Kuong Yong), Muhammad Zubir Mohd Azmi (NazirulNaim Che Hashim), Thiago Junior de Aquino, Mohamad Nasir Basharuddin (Baddrol Bakhtiar...
  • on Jul 23, 2015
    filem melayu filem melayu online download filem melayu tonton filem melayu filem melayu 2014 filem melayu 2013 filem melayu terbaru drama filem melayu filem melayu download filem melayu klasik filem melayu 2012 fdm2u filem melay...
  • Perempuan pisau cukur dah berkurangan
    on Jul 22, 2015
    Kalau dulu2 perkataan 'pisau cukur' ni memang popular dan selalu dikaitkan dengan orang perempuan. Tapi sekarang, orang perempuan sendiri macam rasa bengang bila dikaitkan dengan harta dan wang. Kata mereka, mereka bukan pandang semua tu.Untuk lebih...
  • filem kita
    on Jul 19, 2015
    filem filem indonesia blue filem download filem melayu filem malaysia filem melayu filem melayu download filem korea filem melayu online filem negara malaysia blue filem malaysia filem mantra video blue filem bangla filem...
  • Contact lens dari Korea
    on Jul 17, 2015
    So, apakah perbezaan contact lens Korea dan contact lens yang dijual di kedai cermin mata?Tempat lain2?? Bukan....ade cermin? Bukan juga...Perbezaan ketara nya adalah dari segi harga. Contact lens dari Korea ni ada yang dijual bawah RM 20. Sementara...
  • Salam aidilfitri semua
    on Jul 17, 2015
    Salam Aidil Mubarak kepada semua. Semoga berbahagia disamping yang tersayang dan selamat kunjung-mengunjungi sesama sanak-saudara.Tahun ni dah masuk tahun keempat aku beraya di kampung halaman aku sendiri secara totally. Sebelum ni aku merantau selam...
  • Sekilas mengenai kitab tajul muluk
    on Jul 16, 2015
    PengenalanTajul Muluk sebuah kitab yang mengandungi 134 sohifah atau bab yang merangkumi segala perkara, sama ada daripada gerak pada tubuh, mendirikan rumah, membuka tanah, mimpi, perubatan lelaki, peredaran air mani wanita, mengalahkan musuh dan se...
  • Sebenarnya aku tak benci perempuan
    on Jul 11, 2015
    Kadang-kadang je aku marah. Bukan selalu. Sebab aku manusia biasa...Ade sorang anak murid aku. Perempuan. Comel sesangat. Suke aku tengok. dia. So, aku bukan la benci perempuan... Dia nak main handset, aku bagi... Tapi cikgu lain yang selalu marah di...
  • Ungkapan yang paling aku tak tahan
    on Jul 10, 2015
    Kipidap, Dongibap, Yukenduit, Jasduit, Dudebes, Bidebes, Yudebesatau...Keep it up, Don't give up, You can do it, Just do it, Do the best, Be the best, You're the best !! Hahahah!!
  • Benarkah ini yang berlaku ketika lelaki dan perempuan bersama
    on Jul 9, 2015
    Dalam kebanyakan masa,  lelaki memang seperti apa yang terdapat di dalam gambar. Mungkin gambar ini cuba menerangkan secara umum. Ini kerana lelaki memang begitu nafsunya.Tapi, boleh jadi juga terbalik. Tapi jarang la sebab perempuan kebiasaanny...
1
Blogs
0
Followers
0
Following
Loading Comments...

My Wall

{ds_PageTotalItemCount} commentcomments
{pvComments::date}
{pvComments::comment}

Post a Comment

Log in or Register to place a comment

Close